Aktuelle saker

Publisert 23. feb. 2024 07:30

Studiebarometeret er nylig lansert, og studenter på masterprogrammet i teknologi, innovasjon og kunnskap er de mest fornøyde i kategorien «overordnet tilfredshet med studieprogrammet» blant samfunnsfag og juridiske fag ved UiO.

Published Oct. 10, 2023 10:28 AM

An important (and somewhat contentious) question in the energy transition is the role of large established actors, like oil and gas companies. We know these companies have a lot of resources, competencies, and influence that could contribute to a transition, but we also know they are companies that may benefit from the status quo. This means that how established organizations change and react to change, becomes an important question. We sat down with PhD candidate, Hannah Schupfer, to learn more about her research into these questions.

Publisert 27. sep. 2023 16:04

At bærekraftig mat og helse er tema som interesserer mange, er det ingen tvil om. Publikum strømmet til Domus Biblotheca da Universitetet i Oslo og Norge miljø- og biovitenskapelige universitet inviterte til arrangementet «Kan maten vi spiser endre verden?»

Published Sep. 5, 2023 12:51 PM

Last week Silje Maria Tellmann from OSIRS took part in a panel on ‘The Blind Spots in Impact Research’ at CHER2023 in Vienna together with Stefan DeJong (Erasmus University Rotterdam), Reetta Muhonen (Tampere University) and Rachita Munshi (Erasmus University Rotterdam).

Publisert 1. sep. 2023 10:25

Knut Jørgen Vie fra TIK har overtatt et spennende EILIN-prosjekt om SV-studenters forhold til Chat-GPT, der de blant annet vil arrangere en konkurranse, for å se om studentene klarer å vippe ChatGPT'en av pinnen. De planlegger også å utvikle en utdanningsmodul for ansatte om temaet, så her er det bare å følge med.