English version of this page

Publisert 16. mai 2024 12:59

Nå kan du velge ei 40-gruppe som gir deg en mer helhetlig forståelse av bærekraft. Student Søren Nørrekær Mortensen mener tverrfaglighet er avgjørende når det kommer til klima og miljø.

Publisert 16. nov. 2023 19:39

Thea synes bachelorgraden i statsvitenskap blei litt vel teoretisk. Derfor var programmeringsspråket R så befriende å lære. Nå tar Thea like greit hele 40-gruppa «Datavitenskap for samfunnsvitere».

Publisert 13. juni 2023 15:09

På oppdrag fra Prosjektforum, har ei gruppe studenter undersøkt læringsnettverket EILIN sine muligheter til å fremme undervisningsinnovasjon ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.

Publisert 15. mai 2023 13:28

Studentene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet kan velge mellom stadig flere praksisordninger. Borghild og Robin er blant dem som har vært ute i arbeidslivet og testa teoriene fra lesesalen.

Publisert 29. nov. 2022 21:02

Studentene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet kan nå få karrierestøtte integrert i studieløpet. Leder for Karrieresenteret ved UiO sier det ikke finnes tilbud som Finn din fremtid andre steder i Norge.

Publisert 22. nov. 2022 14:58

Senter for tverrfaglig utdanning blir senter for framragende utdanning i den seineste prestisjeutlysninga til Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Det samfunnsvitenskapelige fakultet er ett av tre fakulteter som står bak initiativet.