English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 25. apr. 2024 13:49

Rett etter den russiske invasjonen var folk i sjokk over å befinne seg midt i en krig. Samtidig var mange fulle av kampvilje. Etter over to år med krig brer det seg langsomt en krigstrøtthet i befolkningen. Stadig flere blir deprimerte.

Publisert 13. des. 2023 08:51

Trine Waaktaar takker for seg som studiedekan ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet. Hun begynte i en pandemi, og avslutter på en bølge av kunstig intelligens: – Livet kan overraske deg, og du må spille med de kortene du har, og ta det du får.

Publisert 29. nov. 2023 16:03

Institutt for statsvitenskap og Psykologisk institutt har fått midler til å bygge hver sin kompetanse-hub. Hub’ene skal samle tverrfaglige krefter og bidra til kunnskapsoverføring på tvers av UiO innenfor en spesifikk teknologi.