Koronakrisens økonomi

En ekspertgruppe ledet av økonomiprofessor Steinar Holden overleverte før påske en rapport om de samfunnsøkonomiske effektene av smittevernstiltakene i Norge.  Økonomisk institutt inviterer til Webinar og debatt om økonomien i koronakrisetider.

Bilde av Steinar Holden på NRK
Foto: Skjermdump, NRK

Fredag 3. april overleverte ekspertgruppen ledet av Steinar Holden sin rapport til Helsedirektoratet. Rapporten tar for seg de samfunnsøkonomiske effektene av smittevernstiltakene og har vært en del av regjeringens beslutningsgrunnlag.

Covid19 og konsekvensene av de iverksatte smittevernstiltakene har allerede skapt stor debatt i økonomimiljøet i Norge. Med denne rapporten får vi et enda bedre grunnlag for diskusjon.

• Innledning: Steinar Holden (Økonomisk institutt)
  • Kommentatorer: Mari Rege (Universitet i Stavanger), Karolina Ekholm (Universitetet i Stockholm) og Kjell Erik Lommerud (Universitetet i Bergen)
  • Moderatorer: Halvor Mehlum og Karen Helene Ulltveit–Moe (begge Økonomisk institutt)
  • Spørsmål sendes til uioeconseminar@gmail.com

Vi håper å se deg!

Les rapporten her:

Samfunnsøkonomisk vurdering av smitteverntiltak – covid-19

Se webinaret

Flere webinarer

Vi gjør også oppmerksom på at Oslo Macro Group har en rekke Webinarer om Covid-19 og norsk økonomi. For mer informasjon se her.

Publisert 7. apr. 2020 15:50 - Sist endret 11. okt. 2022 11:52