Tidligere

Tid og sted: , Auditorium 4, Psykologisk institutt

Ungdomstiden er en avgjørende livsfase, der mange valg tas på kort tid. Psykologisk institutt inviterer til lunsjseminar med psykologiske smakebiter om det å stå På terskelen til voksenlivet.

Tid og sted: , Auditorium 1, Harald Schjelderups hus

Forelesningen tar utgangspunkt i UiOs egne interne regler knyttet til personvern og datahåndtering i forskning. Forelesere er Märtha Felton (UiO) og Marie Schildmann (NSD).

Depresjon er av Verdens helseorganisasjon (WHO) utropt til den nye folkesykdommen. Dette markeres den 7. april i år, når Verdens helsedag om forebygging og behandling av depresjon går av stabelen.

Tid og sted: , Auditorium 4, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A, 0373 Oslo

Psykologiske yrkesutøvere med bakgrunn i arbeids og organisasjonspsykologi har ulike yrkesroller i dagens arbeidsliv. Man ser et skille i ansvar og arbeidsoppgaver mellom fagområdene Human Resources Management (HRM) og Helse, miljø og sikkerhet (HMS).