Krise – Vinterseminar i samfunnsgeografi 2023

Velkommen til vinterseminaret i samfunnsgeografi! Seminaret er åpent for studenter og vitenskapelig ansatte på universiteter og høyskoler, i tillegg til andre som ser nytten av samfunnsgeografi i eget arbeid. Årets tema er "krise".

Bildet kan inneholde: væske, vann, azure, væske, font.

Erkjennelsen av at vi befinner oss i en krisetid preger faget, og selv om krisebegrepet har en lang historie i samfunnsgeografien kan vi ikke uten videre møte nye kriser med gamle begreper. Det er derfor på tide å avlegge temaet et nytt besøk, ikke bare for å teoretisere dagens kriser, men for å snakke om hvordan vi kan håndtere dem.

Seminaret vil gå over to dager og inkludere et sosialt kveldsarrangement der vi kan utforske kriser i mer uformelle former.

Masterstudenter i samfunnsgeografi vil kunne få hjelp til å utvikle plakater med en presentasjon av sitt forskningsprosjekt.

Vi møtes i Professorboligen, Karl Johans gate 45, tirsdag 14. og onsdag 15. mars.

Med vinterseminaret ønsker vi å skape gode diskusjoner mellom kollegaer og fagvenner over hele landet. Vi håper derfor at mange vil vise interesse for seminaret og la seg inspirere av temaet til å organisere sesjoner, panelsamtaler og annen møtevirksomhet.

Vinterseminaret er tospråklig og vil ha sesjoner på engelsk så vel som på norsk. Arrangementet er gratis, men inkluderer ikke transport, losji eller mat/drikke (unntatt lunsj).

Se program og meld deg på Vinterseminaret!

Har du spørsmål eller innspill, send en e-post til david.jordhus-lier@sosgeo.uio.no

Emneord: Samfunnsgeografi, seminar
Publisert 22. feb. 2023 13:29 - Sist endret 15. aug. 2023 13:53