Aktuelle saker

• Dag Harald Claes tildeles prosjekt gjennom den nye Akademiaavtalen 15. mars 2024 15:05

Claes leder et prosjekt som skal undersøke spenningsfeltet mellom energimarkeder og energipolitikk. Det er ett av ni prosjekter ved UiO som finansieres gjennom den nye Akademiaavtalen mellom UiO og Equinor.

• Ny akademiaavtale med Equinor  14. mars 2024 09:06

Universitetet i Oslo har inngått en samarbeidsavtale med Equinor om forskning på klimaendringer og energisystemer, materialteknologi, karbonlagring og rettslige og politiske prosesser i det grønne skiftet.

• Samfunnsøkonomi: Knytter bånd mellom studiene og arbeidslivet 13. mars 2024 15:05

Studentene ved Økonomisk institutt har mulighet til å velge åtte uker internship som del av sin mastergrad: – Vi veit at praksiserfaring etterspørres når studentene er ferdige med graden sin, sier Karen Helene Ulltveit-Moe.

Arrangementer