Protokoll

18. oktober 2022, kl. 12.15- 14.00, rom 512 og på zoom

Til stede: Rune Flikke, Marianne Lien, Keir Martin, Christian Krohn-Hansen, Ingjerd Hoëm, Anna Johansen, Magnus Olav Nyaas Ravnå, Oda Tegnander, Ingjerd Hoëm, Hilde Spjelkavik Kveseth (sekretær)

Rebecca Haugsjordet Hynes fra HR-seksjonen deltok for å bli bedre kjent med SAI-styret.

Saker til behandling i åpent møte

Ordinære saker

V-SAK 1

Dagsorden godkjent med to saker til Eventuelt

V-SAK 2

Protokoll fra møtet 5/2022 godkjent, med en justering: V-SAK 3 er oppdatert etter at vedtaket ble kjent ugyldig.  

Orienteringssaker

O-SAK 1

Generell orientering fra instituttleder

  • Timeregnskapet - Instituttleder skal inngå individuelle avtaler for langsiktig nedbygging med alle med overtid.
  • SFF – bruk av søknad «koordineres» av forskningsrådgiver og nestleder
  • Forslag til ny valgkomite vil bli presentert av instituttleder til styret for godkjenning ved ekstraordinært møte, sammen med instruks til ny valgkomite fra styret.
  • Guro Frostestad er ansatt som ny kontorsjef ved SAI. Hun starter 2. januar 2023.

Nytt fra forskning:

  • Det blir Fripro-utlysninger i 2023, med prosjektoppstart i 2024.
  • NFR har undertegnet avtale med UKRI for samarbeid mellom Norge og UK

Diskusjonssaker

D-SAK 1

Lojalitets- og taushetsplikten – hva betyr dette for deg?

Rolleforståelse og plikter ble diskutert. Det var enighet om at vi må sikre at alle nye styremedlemmer får mulighet til å delta på kurs. Når nytt styre er på plass, vil hele styret få et samlet kurs.

D-SAK 2

Innspill til årsplan

Årsplan for 2023 vedtas ved neste styremøte

Saker til behandling i lukket møte

V-SAK 3

Tilsetting i stilling som postdoktor i eksternfinansiert prosjekt «Epidemic Traces»

Vedtak: Styret ansetter Miriam Waltz i stilling som postdoktor (SKO 1352) for en periode på 48 måneder.

Dersom Waltz takker nei til stillingen, går tilbudet videre til innstilte nr 2 osv.

Saker til behandling i åpent møte

V-SAK 4

  • Eventuelt
  • Keir Martin meldte inn informasjonsplikten som diskusjonssak til styret. Saken vil bli diskutert ved neste styremøte.
  • Anna Johansen meldte inn behovet for oppfølging av ARK-tiltak for midlertidig ansatte. Saken følges opp.
Publisert 25. okt. 2022 09:14 - Sist endret 25. okt. 2022 09:14