Line Indrevoll Stänicke

Faglige interesser
-
Utviklingspsykologi og ungdom
-
Forskning på selvskading og selvmordsproblematikk
-
Dynamisk psykoterapi, mentaliseringsbasert terapi og psykoanalyse
-
Teoretisk forskning, kvalitativ forskning og meta-syntese
Undervisning
PSY 2502 Profesjonsforbredende
PSYC 3100 Kvalitativ metode
PSYC 4400 Grunnleggende relasjonskompetanse
PSYC 4301 og 4302 Psykologisk behandling av voksne
PSYC 5315 Tilstandsbilder, utredning og behandling av barn og unge
PSYC 5410 Etikk og profesjonsrolle
PSYC 6100 Hovedoppgave
Bakgrunn
Post Doc Psykologisk institutt, Universitetet i Olso
PhD stipendiat ved Universitetet i Oslo og Lovisenberg sykehus/ Nic Waals Institutt
Spesialist i klinisk arbeid med barn og voksne, 2012
Spesialist i voksenpsykologi, 2008
Medlem ved Psykoanalytisk forening og Institutt for psykoterapi, 2019
Klinisk erfaring fra psykisk helsevern for barn og unge (BUP), skolehelsetjeneste, poliklinikk for voksne (DPS), og allmennpsykiatrisk døgnenhet
Sertifisert Mentaliseringsbasert terapi med ungdom (MBT-A), innføringskurs mentaliseringsbasert terapi med familie (MBT-F) og med barn (MBT-C)
Klinisk veiledning
Verv
Spesialistutvalg for barne og ungdomsspesialitet, Norsk psykologforening
Redaktør i Matrix – nordisk tidsskrift for psykoterapi
Prosjekter
Post Doc project:
Self-harm in adolescence: A case for exploring the flip side of the Nordic Model
PhD project:
Adolescents' subjective experience of self-harm - a multiple case study, PhD project (pågående). Supervisors: Professor Siri E. Gullestad & Professor Emeriti Hanne Haavind.
Prosjektleder:
Mentalization-based therapy for adolescents (MBT-A) in a child adolescent out-door clinic; Cilje Sunde Rolfsjord, Nic Waals Institute/ Lovisenberg hospital: https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=2501417
Play and mentalization; Fredrik Cappelen, Nic Waals Institute/ Lovisenberg hospital: https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=2500535
Rapporter:
Letnes, M-A, Veelo, N., Stänicke, L.I., Ní Bhroin, N., & Rasmussen, I. (2020). Kids' Digital Lives During COVID-19 Times. Digital practices, safety and well-being of 6- to 12-year-olds – a qualitative study. ISBN: 978-82-7923-091-5
Stänicke, L.I. (2014). "Jeg vil ikke sitte her, jeg vil ut og leve". Utfordringer for ungdom med psykiske vansker i overgang til arbeidsliv. Rapport LO. https://www.lo.no/Documents/Velferd/Ungdommer%20med%20psykiske%20lidelser%20WEB.pdf
Stänicke, L.I. (2008). Psykologrollen i bydel St.Hanshaugen. Et samarbeidsprosjekt mellom Nic Waals Institutt og bydel St.Hanshaugen 2006-2008. Prosjektrapport, Lovisenberg diakonale sykehus
Publikasjoner
- Stänicke, L.I. (2021). The Punished Self, the Unknown Self, and the Harmed Self – Toward a More Nuanced Understanding of Self-Harm Among
Adolescent Girls. Frontiers of Psychology, 12:543303. doi: 10.3389/fpsyg.2021.543303
- Stänicke, L.I., Johns, U.T., & Landmark, A.F. (2021). Lek og kreativitet - i psykoterapi med barn og ungdom. Oslo: Gyldendal akademiske.
- Kvarstein, E., Zahl, K.-E., Stänicke, L.I., mfl. (2021). Vulnerability of personality disorder during the Covid-19 crises–a multicenter survey of treatment experiences among patients referred to treatment. Nordic journal of psychiatry. doi:10.1080/08039488.2021.1934110
- Stänicke, L.I. (2021). Om å tørre å være det du er redd for. Tidsskrift for norsk psykologforening, 7, 628-633. https://psykologtidsskriftet.no/filmessay/2021/07/torre-vaere-det-jeg-er-redd
- Stänicke, L.I. (2020). Om behandling av selvskade – hva virker, og hva virker ikke? Suicidologi, 25(3), 16-27: https://journals.uio.no/suicidologi/article/view/8531
-
Stänicke. L I. (2019). The punished self, the unknown self, and the harmed self - towards a more nuanced understanding of self-harm in Oslo. PhD Dissertation, Faculty of Social Sciences, University of Oslo, Norway. https://www.duo.uio.
no/bitstream/handle/10852/ 71816/Phd-Stanicke-2019.pdf? sequence=1&isAllowed=y -
Stänicke, L. I., Haavind, H., Rø, F. G. & Gullestad, S. E. (2019). Discovering one’s own way: Adolescent girls’ different pathways into and out of self-harm. Journal of Adolescent Research. doi: 10.1177/0743558419883360 https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0743558419883360
-
Stänicke, L.I. (2019). Selvskading og ungdomstidens utfordringer – om å unngå og uttrykke det vanskelige. https://www.vfb.no/artikler/barn-i-norge-2019/ ISSN 1502-6604.
- Stänicke, L.I., Haavind, H. & Gullestad, S.E. (2018). How Do Young People Understand Their Own Self-harm? A Meta-synthesis of Adolescents' Subjective Experience of Self-harm. Adolescent Research Review. ISSN 2363-8346. doi:10.1007/s40894-018-0080-9
- Stänicke, L. I. (2019). Hvordan opplever ungdom å skade seg? Tidsskrift for Norsk Legeforening, 139 doi:10.4045/tidsskr.19.
0194 -
Stänicke, E., Strømme, H., Kristiansen, S. & Stänicke, L.I. (2019). Klinisk tenkning og psykoanalyse. Gyldendal akademiske: Oslo.
-
Stänicke, L. I. (2019). Selvskading blant ungdom. I L. Sand, L. Ølchers, & J. O. Heradstveit (Red.) Ungdom og psykisk helse. Bergen: Fagbokforlaget.
-
Stänicke, L. I. (2019). Ungdomstiden som utviklingsfase. I L. Sand, L. Ølchers, & J. O. Heradstveit (Red.) Ungdom og psykisk helse. Bergen: Fagbokforlaget.
-
Stänicke, L.I. (2018a). Selvmord og vurdering av selvmordsrisiko. In F. Skårderud, E. Stänicke, & S. Haugsgjerd, S. Psykiatriboken: Sinn – kropp – samfunn. 2. utgave. Oslo: Gyldendal Akademisk.
-
Stänicke, L.I. (2018b). Selvskade – når noen utsetter seg for det vonde. In F. Skårderud, E. Stänicke, & S. Haugsgjerd, S.: Psykiatriboken: Sinn – kropp – samfunn. 2. utgave. Oslo: Gyldendal Akademisk
-
Cappelen, F., Landmark, A.F., Stänicke, L.I., & Nissen-Lie, H.A. (2018). Psykodynamisk terapi i arbeide med barn og unge i dag: Evidens og arbeid i praksis. Tidsskrift for Norsk psykologforening, 55(9).
- Gjesvik, K. H., Stänicke, L. I., Gudmestad, M. O. & Dragland, L. (2018). Gruppeterapi med ungdom. Tidsskrift for Norsk psykologforening, 55(1), 30-35. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=503783&a=3
- Landmark, A. F. & Stänicke, L. I. (2016). Det uforståelige barnet - om å skape sammenheng mellom den indre ytre verden. Hertervig Akademisk. ISBN 978-82-8217-227-1.
- Stänicke, L. I. (2016). Skade på egen kropp. I: Kroppen i psykoterapi. Gyldendal Akademisk 2016 ISBN 978-82-05-49734-4. s. 54-71
- Stänicke, E. & Stãnicke, L. I. (2014). Psykoanalytisk terapi, I: Leif Edward Ottesen Kennair & Roger Hagen (red.), Psykoterapi - Tilnærminger og metoder. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205458536. Kapittel 4. s 73 - 91
- Stänicke, Erik; Varvin, Sverre & Stänicke, L. I. (2013). Følelser og pasientens subjektive opplevelse: Et psykoanalytisk perspektiv. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 50(8), s 773- 780
- Stänicke, L. I. (2012). Mentalisering i arbeide med barn og ungdom. Mellanrummet. ISSN 2000-8511. 27(2), s 19- 31
- Stänicke, L.I. (2012). Relasjonelle utfordringer i en ungdomsterapi - sett i lys av noen sentrale psykodynamiske begreper. Mellanrummet: Tidsskrift om barn- og ungdomspsykoterapi. ISSN 1404-5559. 26(1), s 22- 35
- Stänicke, L.I. & Stänicke, E. (2012). Psykoanalyse og klinisk helsearbeid, I: Sidsel Kari Gilbert; Erik Stänicke & Fredrik Engelstad (red.), Psyke, kultur og samfunn: Perspektiver på indre og ytre virkelighet. Abstrakt forlag. ISBN 9788279353324. kapittel 8. s 141 - 159
- Stänicke, L. I. (2010). Selvmord og selvmordsvurdering, I: Finn Skårderud; Svein Haugsgjerd; Svein Haugsgjerd & Erik Stänicke (red.), Psykiatriboken: sinn - kropp - samfunn. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205380271. kapittel 21. s 354 - 369
-
Kvarstein, Elfrida Hartveit; Zahl, Kjell_Einar; Stänicke, Line Indrevoll; Pettersen, Mona Skjeklesæther; Baltzersen, Åse-Line & Johansen, Merete Selsbakk [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2021). Vulnerability of personality disorder during the Covid-19 crises – a multicenter survey of treatment experiences among patients referred to treatment. Nordic Journal of Psychiatry. ISSN 0803-9488. 76(1), s. 52–63. doi: 10.1080/08039488.2021.1934110. Fulltekst i vitenarkiv
-
Stänicke, Erik; Stänicke, Line Indrevoll & Strømme, Hanne (2021). Moderne psykoanalytisk terapi: Samspillets potensial for utvikling og endring. I Binder, Per-Einar; Lorås, Lennart & Thuen, Frode (Red.), Håndbok i individualterapi. Fagbokforlaget. ISSN 9788245036817. s. 197–209.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). The Punished Self, the Unknown Self, and the Harmed Self – Toward a More Nuanced Understanding of Self-Harm Among Adolescent Girls. Frontiers in Psychological and Behavioral Science (FPBS). ISSN 2309-012X. 12. doi: 10.3389/fpsyg.2021.543303. Fulltekst i vitenarkiv
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Behandling av selvskade - hva virker, og hva virker ikke? Suicidologi. ISSN 1501-6994. doi: 10.5617/suicidologi.8531. Fulltekst i vitenarkiv
-
Stänicke, Erik; Kristiansen, Sølvi; Strømme, Hanne & Stänicke, Line Indrevoll (2019). Klinisk tenkning i psykoanalysen. I Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (Red.), Klinisk tenkning og psykoanalyse. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205531338. s. 15–35.
-
Stänicke, Line Indrevoll; Haavind, Hanne; Rø, Frida Gullestad & Gullestad, Siri Erika (2019). Discovering One’s Own Way: Adolescent Girls’ Different Pathways Into and Out of Self-Harm. Journal of Adolescent Research. ISSN 0743-5584. s. 1–30. doi: 10.1177/0743558419883360. Fulltekst i vitenarkiv
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Selvskading og ungdomstidens utfordringer – om å unngå og uttrykke det vanskelige. Barn i Norge. ISSN 1502-6604.
-
Cappelen, Fredrik; Landmark, Anders Flækøy; Stänicke, Line Indrevoll & Nissen-Lie, Helene A (2018). Psykodynamisk terapi med barn og ungdom i dag. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 55(9), s. 750–761.
-
Stänicke, Line Indrevoll; Haavind, Hanne & Gullestad, Siri Erika (2018). How do young people understand their own self-harm? A meta-synthesis of adolescents' subjective experience of self-harm. Adolescent Research Review. ISSN 2363-8346. 3(2), s. 173–191. doi: 10.1007/s40894-018-0080-9.
-
Stänicke, Line Indrevoll; Johns, Unni Tanum & Landmark, Anders Flækøy (2021). Lek og kreativitet - i psykoterapi med barn og ungdom. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205538047.
-
Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (2019). Klinisk tenkning og psykoanalyse. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205531338. 338 s.
-
Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (2019). Klinsisk tenkning og psykoanalyse. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-52260-2. 339 s.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Landmark, Anders Flækøy (2016). Det uforståelige barnet - om å skape sammenheng mellom den indre ytre verden. Hertervig Akademisk. ISBN 978-82-8217-227-1. 541 s.
-
Stänicke, Line Indrevoll; Johns, Unni Tanum & Landmark, Anders Flækøy (2021). Lek og kreativitet i psykoterapi med barn og ungdom.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Ungdomstid, selvskade og digitale arenaer.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Selvskade og selvdestruktivitet.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Adolescence.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Ungdomtsid - om å skape og finne et selv.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Å tørre å være det jeg er redd for. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. doi: 10.3389/fpsyg.2021.543303.
-
Øhlckers, Lars Ravn; Stänicke, Line Indrevoll; Jørgensen, Kirsti Margrethe & Karlsen, Kjersti (2021). Kapasiteten i tjenestene må tilpasses behovet. Dagens medisin. ISSN 1501-4290.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2021). Finnes et egnet behandlingstilbud for ungdom med personlighetsproblemer/-forstyrrelse?
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskade og selvdestruktivitet - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige. .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskade og selvdestruktivitet - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige. Institutt for psykoterapi .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading i en digital ungdomstid. .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading og selvdestruktivitet. .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading og kvalitativ metode - betydning av heterogenitet i metode. .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading og selvmordsproblematikk. .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Fucking Åmål - om ungdomstidens uutholdelige utfordringer.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading og selvdestruktivitet – om å kontrollere og uttrykke psykisk smerte.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading og selvdestruktivitet – om å kontrollere og bearbeide psykisk smerte .
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Selvskading. I Heradstveit, Ove; Sand, Liv & Øhlckers, Lars Ravn (Red.), Ungdom og psykisk helse. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-2217-9.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2020). Ungdomstid som utviklingsfase. I Heradstveit, Ove; Sand, Liv & Øhlckers, Lars Ravn (Red.), Ungdom og psykisk helse. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-2217-9.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Selvskading med psykologspesialist Line Stänicke.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Skam har mange ansikter.
-
Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (2019). Forord. I Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (Red.), Klinisk tenkning og psykoanalyse. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205531338. s. 7–8.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Selvskading og ungdomstidens utfordringer.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Tangvald-Pedersen, Aslaug (2019). Tone var selvskader: Skjulte arrene med tatovering. [Avis]. VG.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Selvskade - om å unngå og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Hvorfor skader de seg? Selvskading hos unge jenter.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Digitale medier og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Selvskading og ungdomstidens utfordringer - om å unngå og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2019). Hva sier ungdom selv om hvorfor de skader seg? Tidsskrift for Den norske legeforening. ISSN 0029-2001. doi: 10.4045/tidsskr.19.0194.
-
Gjesvik, Katrine Heim; Stänicke, Line Indrevoll; Gudmestad, Magne Olav & Dragland, Lone Irene (2018). Gruppeterapi for ungdom. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 56(1), s. 30–35.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Selvskade - når noen utsetter seg for det vonde , Psykiatriboken: Sinn - kropp - samfunn 2. utgave. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205488359. s. 416–431.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Selvmord og vurdering av selvmordsrisiko, Psykiatriboken: Sinn - kropp - samfunn 2. utgave. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205488359. s. 380–395.
-
Stangeland, Tormod; Hammer, Jan; Heggdal, Didrik; Larsen, Kim Sverre; Stänicke, Line Indrevoll & Øverland, Svein [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Faglig motmæle mot helsetilsynet. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 55(12), s. 1142–1146.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik (2018). Destruktivitet i hverdagen.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdom og selvskade - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdom og selvskade - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdom bruker selvskade til å dele følelser. [Internett]. Forskning.no.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdomstidens psykologiske utfordringer.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Samtaler med ungdom som skader seg.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Møte med ungdom som skader seg.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Prosjekt ungdom og selvskading ved Nic Waals Institutt.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Selvskade.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik (2018). Destruktivitet i hverdagen.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Det uforståelige barnet.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Selvskading i psykoterapi med ungdom.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2018). Ungdom og selvskading.
-
Landmark, Anders Flækøy; Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik (2018). En levende fagtradisjon. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 55(9), s. 722–723.
-
Kingsrød, Marie Moen; Nordengen, Sindre & Stänicke, Line Indrevoll (2018). Formidler håp. [Avis]. VG.
-
Landmark, Anders Flækøy; Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik (2018). Hvorfor psykoanalyse i dag? Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 55(6), s. 404–405.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Landmark, Anders Flekøy (2018). Det uforståelige barnet - om å skape sammenheng mellom den indre og ytre verden.
-
Axelsen, Eva Dalsgaard; Benum, Kirsten; Bernhardt, Ida S.; Gullestad, Siri Erika; Halvorsen, Margrethe Seeger & Hartmann, Ellen Johanne [Vis alle 24 forfattere av denne artikkelen] (2017). Historien Psykologtidsskriftet ikke forteller. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 54(12), s. 1197–1199.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Landmark, Anders Flækøy (2017). Det uforståelige barnet - om å skape sammenheng mellom indre og ytre verden. Psykologisk tidsskrift. ISSN 1501-7508.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Ungdoms utviklingstema, selvskading og mentalisering.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Ungdoms subjektive opplevelse av selvskading - en multippel kasus studie.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Det uforståelige barnet - om å skape sammenheng mellom den indre og ytre verden.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Selvskading http://www.dagbladet.no/magasinet/selvskading/67688646. [Avis]. Dagbladet.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Slik håndterer du sinte barn, TV2 God morgen Norge, http://www.tv2.no/v/1190969/. [TV]. TV2 God morgen Norge.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Adolescents' subjective experience of self-harm.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2017). Adolescents' subjective experience of self-harm - a multiple case study.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Skade på egen kropp. I Bergem, Anne Kristine (Red.), Kroppen i psykoterapi. Gyldendal Akademisk. ISSN 978-82-05-49734-4. s. 54–71.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Adolescents`subjective experience of self-harm.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Selvskadingens fenomenologi.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Skade på egen kropp.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Landmark, Anders Flekkøy (2016). Det redde barnet.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Landmark, Anders Flekkøy (2016). Det uforståelige barnet.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Ungdom og relasjonelle utfordringer - utvikling eller patologi?
-
Stänicke, Line Indrevoll (2016). Ungdoms subjektive opplevelse av selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Klassikeren; D. W. Winnicott, Playing and reality (1971). . Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 52(6).
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Flytting med barn. [Internett]. VG.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Urnes, Anne-Grethe (2015). De turbulente årene.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Hvordan jobbe med ungdom med selvmordsfare og selvskading?
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Adolescent girls´ subjective experience of self-harm.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Ungdoms psykiske helse og lidelse.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Urnes, Anne-Grethe (2015). De turbulente ungdomsårene.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Ungdoms utviklingstemaer, fravær og frafall.
-
Stänicke, Line Indrevoll (2015). Nyhetslunsj, P2, intervju om barn og spisevansker. [Radio]. P2 Nyhetslunsj.
-
Stänicke, Erik & Stänicke, Line Indrevoll (2015). Psykoanalysen i offentlig psykisk helsevern.
-
Letnes, Mari-Ann; Veelo, Nicole Christine; Stänicke, Line Indrevoll; Ní Bhroin, Niamh & Rasmussen, Ingvill (2021). Kids' Digital Lives During COVID-19 Times Digital practices, safety and well-being of 6- to 12-year-olds – a qualitative study . NTNU. ISSN 978-82-7923-091-5. Fulltekst i vitenarkiv
-
Stänicke, Line Indrevoll; Gullestad, Siri Erika & Haavind, Hanne (2019). The punished self, the unknown self and the harmed self - towards a more nuanced understanding of self-harm among adolescents. Universitetet i Oslo.