Tidligere

Tid og sted: , Fellesarelet i 2.etasje, HH H

Lars Erik Kjekshus er sistemann ut i årets sosiologiseminarrekke. Han skal fortelle om sitt arbeid: "Reformering av offentlige organisasjoner - betydningen av tillit og lojalitet".

Tid og sted: , HH301

Don Mitchell fra Uppsala University er invitert til å holde årets siste foredrag seminarrekken til samfunnsgeografi. Tittelen på foredraget er:  Boise, ‘Africa,’ and the Limits to Capital: An Overview

Tid og sted: , Fellesareal, 2.etasje, HH

Basert på sin doktorgradsavhandling, skal Tone Maia Liodden holde et foredrag om temaet: Institusjonelle betingelser for opplevelsen av tvil, ansvar og skjønnsrom i asylvurderinger.

Tid og sted: , Fellesareal, 2.etasje HH

Jørn Ljunggren holder et foredrag med temaet: Den moderne norske arbeiderklassen: Fra stolthet til fordom?

Tid og sted: , Fellesareal, 2.etasje HH

Willy Pedersen innleder vår nye seminarrekke med temaet: Bilder av min hverdag: Bruk av mobil-appen MittBlikk for å belyse ungdomskultur.

Tid og sted: , (Styrerommet) HH221

Heidi Østbø Haugen innleder seminarrekken i samfunnsgeografi med temaet: Moving theory beyond its comfort zone. The China-Ghana chain for fashion jewelry.

Tid og sted: , Athene, Pilestredet 46, Høgskolen i Oslo og Akershus

Det skal handle om bemanningsbransjen, standardarbeidsforholdet, arbeidsmigrasjon og arbeidstakeres strategier når AFI inviterer til avslutningskonferanse for et stort forskningsprosjekt om temaet.

Tid og sted: , Det samfunnsvitenskapelige fakultetet, Universitet i Oslo

Miljøbevegelser bruker slagordet "systemendring, ikke klimaendring". Det viser til gjentatte mislykkede forsøk på å redusere klimagassutslipp med internasjonale forhandlinger og teknologiske innovasjoner. Samfunn må i stedet endres fundementalt for å kunne forhindre katastrofale klimaendringer.

Dette danner utgangspunktet for konferansen "Ecological Challenges 2017" der vi vil fokusere på spørsmål relatert til systemendring.