Jeg er en postdoktor på "Shrinking the Planet"-prosjektet. Prosjektet har som mål å sammenligne hvordan middelklassene i Kina, India, og Russland utvikler sine subjektiviteter gjennom utdanning i psykoterapi. Jeg har gjort deltagende observasjon på et opptreningssenter i Russland. Å forske på psykoterapi i Russland er betimelig om dagen, når studenter og praktiserende i faget finner seg selv midt opp i større offentlige debatter om trauma, moralsk ansvar, skyld, selvomsorg, og personlige grenser.
Faglige interesser
Ekspertise, kunnskapsproduksjon, psykoterapi, media produksjon, Hollywood, sosial klasse
Bakgrunn
Før jeg begynte på dette prosjektet, mottok jeg min PhD i sosiologi fra University of Cambridge, hvor jeg studerte en annen ekspertisebasert kulturindustri, nemlig tv-produksjon i USA. Her fokuserte jeg på konsulenter innenfor sosiale og politiske saker som jobbet i Hollywood. Før det mottok jeg en BA og en PhD i filosofi, der jeg så nærmere på 1700-tallets filosofisk psykologi, samt en MA i kulturstudier. Jeg har også undervist filosofi og kulturstudier i Moskva.
- 2011–2016: Teaching Fellow, School of Cultural Studies, Higher School of Economics, Moskva.
- 2008–2009: Teaching Associate, School of Cultural Studies, Higher School of Economics, Moskva.
- 2006–2007: Teaching Associate, Institute for Cultural Studies, State University of the Humanities, Moskva.
- 2021: PhD i sosiologi, University of Cambridge • 2009: PhD i filosofi, Moscow State University.
Publikasjoner
- 2020: ‘Hollywood Experts: A Field Analysis of Knowledge Production in American Entertainment Television’. The British Journal of Sociology 71, no. 5: 939–51. https://doi.org/10.1111/1468-4446.12775.
- 2019: ‘Assessing the Realism of Police Series: Audience Responses to the Russian Television Series Glukhar’. Journal of Communication Inquiry 43, no. 1: 6–24. https://doi.org/10.1177/0196859918774799.
- 2016: ‘Representations of the Police in Contemporary Russian Police TV Series: The Case of Glukhar’. Journal of Communication Inquiry 40, no. 2: 179–95. https://doi.org/10.1177/0196859915609401.