Karin Jakobson Vaagland

Postdoc
Image of Karin Jakobson Vaagland
Room 8 etasje
Username
Visiting address Domus Juridica Kristian Augusts gate 17

Funding and collaboration

Karin Vaagland (PhD) is a PostDoc at the University of Geneva where she is working on the role of international organizations in global migration management. She is affiliated with the University of Oslo as a teacher, supervisor and as a visiting researcher at the Institute of Criminology and Sociology of Law.
 
 
Karin Vaagland's PhD project was funded by the Research Council of Norway, and she was part of the Fafo project European Management of Migration and Refugees (MARE). 
https://www.fafo.no/prosjekter/aktive-prosjekter/item/europa-flyktninger-og-migrasjon

Academic interests

  • Migration policy
  • European Union
  • UN organisations
  • International negotiations
  • Development policy
  • Sahel
  • Jordan

Background

  • PhD, University of Oslo (2023)
  • Research assistant NIFU (2019)
  • Master's degree in Political Science, University of Oslo (2015)
  • Bachelor's degree in Political Science, University of Oslo (2013)

Dissemination

  • "Panel discussion on European Asylum Politics", organised by YATA Oslo at Deichmanske Hovedbibliotek Oslo 30.05.2023
  • "The EU is adopting Norway's future refugee policy" Op-ed in Dagsavisen 09.11.2020 link (in Norwegian)
  • Podcast: "Hvor går EUs migrasjonspolitikk?" Det europeiske kvarter: S4 E29 – by Kristine Graneng og Lise Rye

Publications

  • Vaagland, K. (2024). How ‘going online’ mediates the challenges of policy elite interviews. Humanities and Social Sciences Communications, 11(431). 
    https://doi.org/10.1057/s41599-024-02939-0  
  • Vaagland, K. and Chmiel, O. (2023). Parochialism and Non-co-operation: The Case of Poland's Opposition to EU Migration Policy. Journal of Common Market Studies, https://doi.org/10.1111/jcms.13544
  • Vaagland, K. (2023). How strategies of refugee host states are perceived by donor states: EU interpretations of Jordanian migration diplomacy. Journal of Ethnic and Migration Studies, 49(12)
    https://doi.org/10.1080/1369183X.2023.2193715 
  • Vaagland, K. (2021). Crisis‐Induced Leadership: Exploring the Role of the EU Commission in the EU–Jordan Compact. Politics and Governance, (9)3, 52-62
Tags: international negotiations, EU, European integration, foreign policy, Development, Migration Crisis, refugees

Publications

View all works in Cristin

  • Graneng, Kristine; Rye, Lise & Vaagland, Karin (2022). Det europeiske kvarter. En podkast om europeisk politikk og historie. Sesong 4, episode 29: Hvor går EUs migrasjonspolitikk?
  • Wollscheid, Sabine; Vaagland, Karin; Flittig-Aardalen, Henrikke; Tømte, Cathrine Edelhard & Vennerød-Diesen, Frida Felicia (2019). A balancing act – How do teachers in Norwegian and mathematics combine digital and non-digital devices?
  • Wollscheid, Sabine; Røste, Rannveig & Vaagland, Karin (2019). Hvorfor lærere bruker kopier som læremateriell. Bedre Skole. ISSN 0802-183X.
  • Rogde, Kristin; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Vaagland, Karin & Federici, Roger Andre (2019). Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0401-9.
  • Rogde, Kristin; Federici, Roger André; Vaagland, Karin & Wollscheid, Sabine (2018). Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2018. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0374-6.
  • Waagene, Erica; Vaagland, Karin; Larsen, Even Hellan & Federici, Roger Andre (2018). Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2018. NIFU. ISSN 978-82-327-0346-3.
  • Fevolden, Arne Martin; Tømte, Cathrine Edelhard; Lyby, Lars & Vaagland, Karin (2018). Etter- og videreutdanning innen digitalisering – tilbud og behov. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0350-0.
  • Siddiq, Fazilat; Larsen, Even Hellan; Reiling, Rune Borgan; Wollscheid, Sabine; Vaagland, Karin & Tømte, Cathrine Edelhard (2018). Evaluering av «Tett på realfag». Status før implementeringen. Delrapport 1 : Evaluering av «Tett på realfag». Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015-2019). Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0322-7.
  • Wollscheid, Sabine; Røste, Rannveig & Vaagland, Karin (2018). «Jeg bruker mye kopier når elevene trenger det» : En studie om hvorfor og hvordan lærere bruker supplerende materiale i grunnopplæringen. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0335-7.
  • Waagene, Erica; Larsen, Even Hellan; Vaagland, Karin & Federici, Roger Andre (2017). Spørsmål til Skole-Norge høsten 2017 : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0317-3.
  • Larsen, Even Hellan; Vaagland, Karin & Federici, Roger Andre (2017). Vurdering for læring: Resultater og analyser av skoler og skoleeieres svar på spørsmål om vurderingspraksis . NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. ISSN 978-82-327-0293-0.
  • Federici, Roger Andre; Gjerustad, Cay; Vaagland, Karin; Larsen, Even Hellan; Rønsen, Ester & Hovdhaugen, Elisabeth (2017). Spørsmål til Skole-Norge våren 2017 : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU). ISSN 978-82-327-0276-3.
  • Vaagland, Karin (2015). From Champion of Climate to Master of Compromise: Germany and Poland in the post-2020 climate negotiations in the European Union. Universitetet i Oslo.

View all works in Cristin

Published Apr. 8, 2020 5:37 PM - Last modified Mar. 19, 2024 10:33 AM