Finansiering og samarbeid
Mitt doktorgradsprosjekt er finansiert av Norges forskningsråd og inngår i forskningsprosjektet «The impact of quality in Kindergarten for better mental health in children: a Norwegian survey-registry linkage study (MoBaKinder)».
Prosjektet innebærer tverrfaglig nasjonalt og internasjonalt samarbeid med eksperter innenfor psykisk helse, utviklingspsykologi, utdanningsvitenskap og helsefremmende arbeid fra Universitetet i Oslo, Universitetet i Sørøst-Norge, Handelshøyskolen BI, the Danish National Institute of Public Health, the National University of Ireland Galway.
Formålet med doktorgradsprosjektet er å bidra med ny kunnskap om effekter av kvalitet i utdanning i tidlig barndom for barns utvikling, med primært fokus på positiv psykologi.
Akademiske interesser
- Helse- og utdanningspolitikk
- Effekter av kvalitet i utdanning i tidlig barndom på barns utvikling: betydning av barnas individuelle forskjeller
- Sosioøkonomiske ulikheter i helse og utdanning
Bakgrunn
- MPhil Health economics, Policy and Management (Universitetet i Oslo)
- PhD - stipendiat ved FHI