AVLYST/FLYTTES Workshop: video som pedagogisk verktøy

Avlyst/flyttes: Video kan være et fantastisk virkemiddel for å øke studentenes læring. Videoen bør ha en gjennomtenkt plass i læringsdesignet og støtte opp om emnets læringsmål, men den trenger ikke avansert for å fungere til dette formålet. I denne workshopen jobber vi med korte forhåndsinnspilte videoer.

Mann foran laptop og kamera

Denne workshopen er et samarbeid mellom IDEA (UV), EILIN (SV) og LINK.

Workshopen går over to halve dager (totalt 8 timer).  Det legges også opp til noe forberedelser før og mellom øktene. Målet et at du ved endt workshop skal ha en video som du kan bruke i din undervisning.

Målgruppe

Undervisere fra UV- og SV-fakultetet som ønsker å eksperimentere med bruk av video i undervisning. Vi har plass til 12 deltagere.

Læringsmål

Det er mange måter å bruke forhåndsinnspilte videoer: aktivering før undervisning, presentere sentrale begreper, visualisering av data, oppsummering før eksamen osv. Ved å delta på denne workshopen vil du:

• få erfaring med og kompetanse på pedagogisk bruk av video

• lære å planlegge, gjennomføre og redigere video i Panopto

• produsere video som kan brukes (og gjenbrukes) i din undervisning

Detaljert program er under arbeid

Dag 1

6. februar, kl. 10:00-14:00

Dag 2

8. februar, kl. 10:00-14:00

Oppfølging og støtte

• Vi tilrettelegger for samhandling i Teams før, under og etter workshopen
  • Vi sørger for installasjon, infrastruktur og brukerstøtte for Panopto.
  • EILIN og IDEA vil bidra med dokumentasjon og evaluering, og resultatene vil deles.
Publisert 19. des. 2022 14:43 - Sist endret 5. feb. 2023 18:14