Nye rekorder i søkertall til TIK-senteret

Årets søkertall for opptak til høyere utdanning er inne og viser gode nyheter for TIK-senteret: til sammen har 541 studenter søkt seg til masterprogrammene ESST og TIK. Med det er det igjen satt ny rekord.

Et godt læringsmiljø ved TIK- senteret (Foto: UiO)

Av de totalt 541 søkerne til de to masterprogrammene TIK Senter for teknologi, innovasjon og kultur tilbyr har foreløpig 198 søkere TIK eller ESST som 1. prioritet i søknaden (per. 29.04.2019), noe som betyr nesten 7 førsteprioritetssøkere per studieplass.

- Det er helt fantastisk at vi har så høye søkertall. Det viser at studentene våre opplever studietilbudet ved

Tone Druglitrø
Tone Druglitrø (Foto:Trondal)

TIK Senter for teknologi, innovasjon og kultur som aktuelt og relevant. Vi er glade for at nye studenter ser betydningen av tverrfaglig kompetanse. Ved TIK er vi opptatt av at våre masterstudenter skal bli attraktive kandidater for et bredt arbeidsliv som retter seg mot å forstå og løse de store samfunnsutfordringene.

Vi er svært glade for at så mange er interesserte i å studere teknologi og samfunn fra et innovasjons- og STS-perspektiv, sier en meget fornøyd Tone Druglitrø, faglig ansvarlig for masterprogrammene ved senteret.

TIK-senteret ser frem til å ta imot nye engasjerte studenter til høsten.

Publisert 29. apr. 2019 13:12 - Sist endret 20. mai 2019 12:17