Rekordhøye søkertall til TIK-senteret

Årets søkertall for opptak til høyere utdanning er inne og innebærer gode nyheter for TIK-senteret: til sammen 475 søkere til masterprogrammene ESST og TIK. Med det er det satt ny rekord.

Et godt læringsmiljø ved TIK-senteret (Illustrasjonsfoto: UiO)

Av de totalt 475 søkerne til de to masterprogrammene TIK Senter for teknologi, innovasjon og kultur tilbyr har foreløpig 166 søkere TIK eller ESST som 1. prioritet i søknaden, noe som betyr over 5 førsteprioritetssøkere per studieplass.

- Masterprogrammene er en svært viktig del av aktiviteten på TIK-senteret. Vi er stolte av alle våre uteksaminerte kandidater, som tar med seg kunnskapen fra TIK ut i arbeidslivet. Studentene er både formidlingskanal for forskning og blant våre viktigste bidrag tilbake til samfunnet. Vi er svært glade for at så mange unge er interesserte i å studere teknologi og samfunn fra et innovasjons- og STS-perspektiv, sier en meget fornøyd studiekonsulent, Lene Angelskår.

TIK-senteret ser frem til å ta imot nye engasjerte studenter til høsten.

Publisert 25. apr. 2018 10:58 - Sist endret 24. okt. 2022 13:19