Siri Hausland Folstad

Bilde av Siri Hausland Folstad
English version of this page
Telefon +47 22845609
Rom V04-16
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Forskningsveien 3A Harald Schjelderups hus 0373 Oslo
Postadresse Postboks 1094 Blindern 0317 Oslo
Andre tilknytninger Det samfunnsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

  • Psykisk helse

  • Livsmestring

  • Folkehelse

  • Ungdomshelse

  • Helsefremming og sykdomsforebygging

  • Multilevel modelling analyse

  • Structural equation modelling

  • R Stats

  • Open Science

PhD-prosjekt

Siri Hausland Folstad er stipendiat på prosjektet ‘Evalueringen av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring»’ på forskningssenteret PROMENTA, finansiert av Stiftelsen DAM. Hun er interessert i helsefremmende arbeid, med et spesielt fokus på forebygging av psykisk helseplager hos barn og unge.

Bakgrunn

Profesjonell

  • Vitenskapelig Assistent, Velferdsforskningsinstituttet NOVA (https://www.oslomet.no/om/nova), OsloMet (Jan – Mars, 2021)

  • Vitenskapelig Assistent, Institutt for Medier og Kommunikasjon, UiO (2020)

  • Miljøterapeut, Døgnseksjonen Sikta, Asker DPS, Vestre Viken (2019-2021)

  • Vitenskapelig Assistent, Youth Mental Health Unit (https://www.gmmh.nhs.uk/youth-mental-health-research-unit), Greater Manchester Mental Health NHS Foundation Trust, Storbritannia (2018-2019)

  • Aktivitetskoordinator, Ungdomspsykiatri, Priory Hospital Cheadle Royal, Storbritannia (2018)

  • Miljøassistent, Ungdomspsykiatri, Priory Hospital Cheadle Royal, Storbritannia (2017-2018)

Akademisk

  • Master of Research in Psychology, University of Manchester, Storbritannia (2018-2019)

  • Bachelor of Science in Psychology, University of Manchester, Storbritannia (2014-2017)

Emneord: Avdeling for helse- utviklings- og personlighetspsykologi, Helsepsykologi

Publikasjoner

  • Folstad, Siri H.; Carney, Rebekah; Imran, Shermin; Law, Heather & Parker, Sophie (2020). Evaluation of the physical health of adolescent in-patients in generic and secure services: retrospective case-note review. BJPsych bulletin. ISSN 2056-4694. doi: 10.1192/bjb.2019.68.
  • Folstad, Siri H. (2019). ‘The Button Question’: A mixed-methods study of whether patients want to keep or remove bipolar disorder and the reasons for their decision. Journal of Affective Disorders. ISSN 0165-0327. doi: 10.1016/j.jad.2018.11.025.

Se alle arbeider i Cristin

  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). ‘Health and Life skills’ evaluated using difference-in-difference approach.
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). LifeSkills - Present study design at EQOP meeting (faculty of education).
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). Evaluating the Effects of the Interdisciplinary Topic ‘Health and Life skills’ in the Norwegian School curriculum.
  • Folstad, Siri Hausland & Edvoll, Maud (2023). Evaluating the Interdisciplinary Topic ‘Health and Life Skills’ in Norwegian Schools.
  • Folstad, Siri Hausland (2023). Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review.
  • Nygaard, Egil; Ystrøm, Eivind; Nes, Ragnhild Bang; Røysamb, Espen; Klomsten, Anne Torhild & Bjørnebekk, Gunnar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2022). Effekt av det tverrfaglige temaet Folkehelse og livsmestring .
  • Folstad, Siri Hausland (2022). Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review.
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Nygaard, Egil (2022). Presentasjon av forskning rundt "The Effects of the Interdisciplinary Topic "Health and Life Skills" og "Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review" på webinaret “Mental distress among Nordic youth” .
  • Edvoll, Maud; Folstad, Siri Hausland & Nygaard, Egil (2022). Faglig-pedagogisk dag: Evaluering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i skolene .
  • Edvoll, Maud; Folstad, Siri Hausland & Nygaard, Egil (2022). Evaluering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i skolene .
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud; Røsand, Ingvild; Ystrøm, Eivind; Klomsten, Anne Torhild & Nes, Ragnhild Bang [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2022). Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review.
  • Nygaard, Egil; Ystrøm, Eivind; Nes, Ragnhild Bang; Røysamb, Espen; Klomsten, Anne Torhild & Bjørnebekk, Gunnar [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2021). Effekt av det tverrfaglige temaet Folkehelse og livsmestring.
  • Nygaard, Egil; Nes, Ragnhild Bang; Ystrøm, Eivind; Klomsten, Anne Torhild; Bjørnebekk, Gunnar & Folstad, Siri Hausland [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2021). Evaluering av implementering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i norske skoler.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 22. apr. 2021 11:44 - Sist endret 20. mars 2023 10:44