Maud Edvoll

Bilde av Maud Edvoll
English version of this page
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Forskningsveien 3A Harald Schjelderups hus 0373 Oslo
Postadresse Postboks 1094 Blindern 0317 Oslo
Andre tilknytninger Det samfunnsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

  • Psykisk helse hos barn og unge

  • Helsefremmende og forebyggende arbeid

  • Utviklingspsykologi

  • Emosjonell utvikling hos barn og unge; emosjonsregulering

  • Foreldreveiledning og foreldreprogram 

PhD-prosjekt

Maud Edvoll er stipendiat på prosjektet ‘Evalueringen av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring»’ på forskningssenteret PROMENTA, finansiert av norsk forskningsråd. Gjennom evalueringen skal hun ha et spesielt fokus på sosioemosjonelt skolemiljø, karakterer og fravær. Målet med prosjektet er å evaluere om temaet som er innført i skolene utgjør en forskjell i barn og unges liv.

Bakgrunn

  • 2022 → Stipendiat ved psykologisk institutt, UiO

  • 2020 – 2021: Vitenskapelig assistent, fagavdeling for helse-, utvikling og personlighet, psykologisk institutt, UiO

  • 2018 – 2021: Miljøterapeut, tilrettelagte tjenester, Rælingen kommune

  • 2018 – 2020: Mastergrad i utviklingspsykologi, UiO

  • 2015 – 2018: Bachelorgrad i Psykologi, UiO

Emneord: Avdeling for helse- utviklings- og personlighetspsykologi, Forebyggingspsykologi, Utviklingspsykologi

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). ‘Health and Life skills’ evaluated using difference-in-difference approach.
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). LifeSkills - Present study design at EQOP meeting (faculty of education).
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Fang, Yuan (2023). Evaluating the Effects of the Interdisciplinary Topic ‘Health and Life skills’ in the Norwegian School curriculum.
  • Folstad, Siri Hausland & Edvoll, Maud (2023). Evaluating the Interdisciplinary Topic ‘Health and Life Skills’ in Norwegian Schools.
  • Nygaard, Egil; Ystrøm, Eivind; Nes, Ragnhild Bang; Røysamb, Espen; Klomsten, Anne Torhild & Bjørnebekk, Gunnar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2022). Effekt av det tverrfaglige temaet Folkehelse og livsmestring .
  • Nygaard, Egil; Edvoll, Maud & Havighurst, Sophie Seychelle (2022). Hvem endrer seg mest, de fornøyde eller de som er mindre positive til tiltaket? Foreløpige resultater fra implementering av Tuning in to Kids (TIK) i FUS barnehager.
  • Nygaard, Egil; Edvoll, Maud & Havighurst, Sophie Seychelle (2022). Foreløpige resultater fra implementering av Tuning in to Kids (TIK) i FUS barnehager.
  • Edvoll, Maud; Nygaard, Egil; Havighurst, Sophie Seychelle & Holme, Hanne (2022). Tuning in to Kids i norske barnehager.
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud & Nygaard, Egil (2022). Presentasjon av forskning rundt "The Effects of the Interdisciplinary Topic "Health and Life Skills" og "Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review" på webinaret “Mental distress among Nordic youth” .
  • Edvoll, Maud; Folstad, Siri Hausland & Nygaard, Egil (2022). Faglig-pedagogisk dag: Evaluering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i skolene .
  • Edvoll, Maud; Folstad, Siri Hausland & Nygaard, Egil (2022). Evaluering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i skolene .
  • Folstad, Siri Hausland; Edvoll, Maud; Røsand, Ingvild; Ystrøm, Eivind; Klomsten, Anne Torhild & Nes, Ragnhild Bang [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2022). Child Mental Health Effects of Large-Scale School Curricular Changes: A Systematic Review.
  • Nygaard, Egil; Edvoll, Maud & Havighurst, Sophie Seychelle (2021). Implementering av TIKs i norske barnehager.
  • Nygaard, Egil; Edvoll, Maud & Havighurst, Sophie Seychelle (2021). Implementering av Tuning in to Kids i norske barnehager.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 10. feb. 2022 08:30 - Sist endret 21. aug. 2023 13:16