Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Auditorium 4, Psykologisk institutt

Hvordan vi forstår personlighetsforstyrrelse er i endring. Lær mer om hva personlighetsforstyrrelse er, fremveksten av nyere forståelsesmodeller og hvorfor dette er viktig for å hjelpe pasienter på veien ut av lidelsen.

Tid og sted: , Forsamlingssalen, Psykologisk institutt, Universitetet i Oslo

Velkommen til symposium om musikk og relasjon.

Tid og sted: , Auditorium 2, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A, 0373 Oslo

Mennesker migrerer. Mange flykter fra krigs- og konfliktområder. Samtidig ser vi sosial og politisk uro som følge av disse folkevandringene.

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og Enheten for kognitiv utviklingspsykologi (EKUP) har den glede å invitere til årets EKUP-konferanse med tema: "Psykologiske vurderinger av barn og unge i forskning og praksis".

Tid og sted: , Psykologisk institutt, Forskningsveien 3A, inngang 2, Auditorium 4

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og Enheten for kognitiv utviklingspsykologi (EKUP) har den glede å invitere til årets EKUP-konferanse med tema "Barns tidlige utvikling: risikofaktorer under og etter svangerskap".

Tid og sted: , Psykologisk institutt, Forskningsveien 3A, Auditorium 4

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og Enheten for kognitiv utviklingspsykologi (EKUP) har den glede å invitere til årets EKUP-konferanse med temaet  "Forskning for barnevern- og rettspraksis. Nytter det?"

Tid og sted: , Psykologisk institutt, Forskningsveien 3A, Auditorium 4

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og Enheten for kognitiv utviklingspsykologi (EKUP) har den glede å invitere til årets EKUP-konferanse med tema omsorgssvikt

Tid og sted: , Georg Sverdrup's house, Auditorium 2, Blindern Campus

The conference presents research on Livelihoods in developing countries and discuss the tensions in the multidiciplinary approaches to protect and promote human well-being.

Tid:

We welcome you to participate and submit the abstracts for the presentations. The deadline for submitting the abstracts is 26th of October 2012, and we will send a reply if you are going to participate in the conference as soon as we accept it.

Tid og sted: , Auditorium 4, Psykologisk institutt, Universitetet i Oslo, Forskningsveien 3a

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet og Enhet for kognitiv utviklingspsykologi (EKUP) har den glede å invitere til årets EKUP-konferanse.

Tid og sted: , Auditorium 3, Harald Schjelderups hus

Welcome to an open seminar in reference to professor Reidar Ommundsen's retirement this summer.

Tid og sted: , Helga Engs hus, aud 1

Seminaret i vitenskapsteori inviterer til et halvdagsseminar hvor vi retter søkelyset mot tilregnelighetens grenser i anledning rettsaken mot Anders Behring Breivik.

Tid og sted: , Seminarrom 8, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A

Memory is a fundamental cognitive ability. This seminar focus on how memory is developed from infancy, during childhood and adolescent years, into adulthood.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus, grupperom 1

I dette "Lenge LEVE lunsj"-seminaret vil Edvard Hauff innlede om Global mental helse: de nye utfordringene.

Tid og sted: , Stortingskvartalet, rom T-614, Inngang fra Prinsens gate 26, Wessels plass

Sivilombudsmannens menneskerettighetsseminar 17. november 2011 - Frihetsberøvelse av utlendinger - forholdet til Den europeiske menneskerettighetskonvensjon (EMK).

Tid og sted: , Seminarrom 454, P.A.Munchs hus, Universitetet i Oslo

Addictions to smoking, alcohol, gambling and illegal drugs cause much suffering. Large resources and strong interventions are used every year to discourage and punish these behaviors, as well as treat the underlying addiction.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus (University library), Grupperom 7

In this seasons first "Lenge LEVE lunsj seminar", Mariel Støen will present "Transnational lives - transnational landscapes? Understanding the links between international migration and the environment."

Tid og sted: , Psykologisk institutt, Forskningsveien 3, Auditorium 4

Hva vet vi om effektene av omsorgssvikt? Hva slags hjelp trenger barna? Hvorfor har norske barn få symptomer på psykiske lidelser? Dette er noen sentrale spørsmål som reises under seminaret denne ettermiddagen.

Tid og sted: , Litteraturhuset

Åpenhet og kunnskap fører til mindre diskriminering. Møt årets TABU-prisvinner og hør forskere formidle forskningsnytt fra psykisk helse og avhengighetsfeltet på Litteraturhuset i Oslo.

Tid og sted: , Auditorium 3, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A

Neurocognitive Development in Children Born to Mothers Using Opioids.

Tid og sted: , Auditorium 1, Harald Schjelderups hus

Welcome to an open lecture at the Department of Psychology (PSI) by Professor of Psychology Margaret Bull-Kovera at John Jay College of Criminal Justice, City University of New York!