Global mental helse: de nye utfordringene

I dette "Lenge LEVE lunsj"-seminaret vil Edvard Hauff innlede om Global mental helse: de nye utfordringene.

De siste fem årene har det vært gjort systematiske forsøk på å få mental helse opp på den internasjonale dagsorden når det gjelder forskning og utviklingsarbeid innen global og internasjonale helse.

Det har spesielt vært et fokus på den store forskjellen i ressurser mellom høyinntektsland og lav- og mellominntektsland på dette området.

Med utgangspunkt i en Delphi Panel undersøkelse vil presentasjonen drøfte hva de viktigste forskningsoppgavene er i verden i dag innen psykiatri og mental helse.

Edvard Hauff er Professor II ved Enhet voksenpsykiatri, Klinisk institutt, Det medisinske fakultet.

Om Lenge LEVE lunsj

Lenge LEVE lunsj er en seminarserie fra LEVE som presenterer pågående forskning innen LEVEs forskningsområde.

Seminarene holdes på Georg Sverdrups hus (Universitetsbiblioteket) månedtlig (som regel siste fredagen i måneden) kl. 12-13.

Ta med maten din, vi serverer et spennende innlegg (og diskusjon), kaffe og te!

Neste seminar

Neste Lenge LEVE lunsj-seminar vil bli holdt fredag 16. desember, kl. 12-13. Innleder og tema kunngjøres snart!

LEVE
Publisert 17. nov. 2011 09:00