Tidligere

Tid og sted: , Seminarrom 8, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A

Memory is a fundamental cognitive ability. This seminar focus on how memory is developed from infancy, during childhood and adolescent years, into adulthood.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus, grupperom 1

I dette "Lenge LEVE lunsj"-seminaret vil Edvard Hauff innlede om Global mental helse: de nye utfordringene.

Tid og sted: , Stortingskvartalet, rom T-614, Inngang fra Prinsens gate 26, Wessels plass

Sivilombudsmannens menneskerettighetsseminar 17. november 2011 - Frihetsberøvelse av utlendinger - forholdet til Den europeiske menneskerettighetskonvensjon (EMK).

Tid og sted: , Seminarrom 454, P.A.Munchs hus, Universitetet i Oslo

Addictions to smoking, alcohol, gambling and illegal drugs cause much suffering. Large resources and strong interventions are used every year to discourage and punish these behaviors, as well as treat the underlying addiction.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus (University library), Grupperom 7

In this seasons first "Lenge LEVE lunsj seminar", Mariel Støen will present "Transnational lives - transnational landscapes? Understanding the links between international migration and the environment."

Tid og sted: , Psykologisk institutt, Forskningsveien 3, Auditorium 4

Hva vet vi om effektene av omsorgssvikt? Hva slags hjelp trenger barna? Hvorfor har norske barn få symptomer på psykiske lidelser? Dette er noen sentrale spørsmål som reises under seminaret denne ettermiddagen.

Tid og sted: , Litteraturhuset

Åpenhet og kunnskap fører til mindre diskriminering. Møt årets TABU-prisvinner og hør forskere formidle forskningsnytt fra psykisk helse og avhengighetsfeltet på Litteraturhuset i Oslo.

Tid og sted: , Auditorium 3, Harald Schjelderups hus, Forskningsveien 3A

Neurocognitive Development in Children Born to Mothers Using Opioids.

Tid og sted: , Auditorium 1, Harald Schjelderups hus

Welcome to an open lecture at the Department of Psychology (PSI) by Professor of Psychology Margaret Bull-Kovera at John Jay College of Criminal Justice, City University of New York!