Ingvild Reymert

Ph.d.-kandidat

Finansiering og samarbeid

Ansatt ved Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU).

Akademiske interesser

Bakgrunn

  • 2019: Standford University (SCANCOR) Visiting Student Researcher
  • 2018 - : Stipendiat ved NIFU/UiO
  • 2014- 2018:  Forsker ved NIFU
  • 2011: Master i statsvitenskap, Universitetet i Oslo
  • 2010-2011: Vitenskapelig assistent ved Institutt for samfunnsforskning

Forskningsteam

Medlem i den internasjonale forskningsgruppen R-Quest (https://www.r-quest.no/) ledet av NIFU.

Verv

 

Emneord: Offentlig politikk og administrasjon, Institusjonell teori, Utdanningspolitikk, Forskningspolitikk, Organisasjonsteori

Publikasjoner

  • Langfeldt, Liv; Reymert, Ingvild S & Aksnes, Dag W. (2020). The role of metrics in peer assessments. Research Evaluation. ISSN 0958-2029. doi: 10.1093/reseval/rvaa032. Fulltekst i vitenarkiv
  • Reymert, Ingvild S; Jungblut, Jens Patrick Wilhelm & Borlaug, Siri Brorstad (2020). Are evaluative cultures national or global? A cross-national study on evaluative cultures in academic recruitment processes in Europe. Higher Education. ISSN 0018-1560. doi: 10.1007/s10734-020-00659-3. Fulltekst i vitenarkiv
  • Reymert, Ingvild S (2020). Bibliometrics in academic recruitment: A screening tool rather than a game changer. Minerva. ISSN 0026-4695. doi: 10.1007/s11024-020-09419-0. Fulltekst i vitenarkiv
  • Frølich, Nicoline; Trondal, Jarle; Caspersen, Joakim & Reymert, Ingvild S (2019). Reformer i UH-sektoren. Det muliges kunst. I Knudsen, Jon Paschen & Lauvdal, Torunn (Red.), Geografi, kunnskap, vitenskap: Den regionale UH-sektorens framvekst og betydning. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202632571. s. 75–98. doi: 10.23865/noasp.73. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kyvik, Svein & Reymert, Ingvild (2017). Research collaboration in groups and networks: differences across academic fields. Scientometrics. ISSN 0138-9130. 113(2), s. 951–967. doi: 10.1007/s11192-017-2497-5. Fulltekst i vitenarkiv
  • Vabø, Agnete; Alvsvåg, Aina; Kyvik, Svein & Reymert, Ingvild S (2016). The establishment of formal research groups in higher education institutions. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. ISSN 2002-0317. s. 1–12. doi: 10.3402/nstep.v2.33896. Fulltekst i vitenarkiv
  • Thune, Taran Mari; Reymert, Ingvild; Gulbrandsen, Magnus & Aamodt, Per O (2016). Universities and external engagement activities: Particular profiles for particular universities? Science and Public Policy. ISSN 0302-3427. 43(6), s. 774–786. doi: 10.1093/scipol/scw019. Fulltekst i vitenarkiv
  • Frølich, Nicoline; Trondal, Jarle; Caspersen, Joakim & Reymert, Ingvild (2016). Managing mergers – governancing institutional integration. Tertiary Education and Management. ISSN 1358-3883. 22(3), s. 231–248. doi: 10.1080/13583883.2016.1196235. Fulltekst i vitenarkiv
  • Aardal, Bernt; Reymert , Ingvild Stakkevold & Otterbekk, Stine Renate (2010). Trenden er brutt - færre skifter parti. Samfunnsspeilet : Tidsskrift om levekår og livsstil. ISSN 0801-7603. s. 24–32.

Se alle arbeider i Cristin

  • Vabø, Agnete; Reymert, Ingvild S; Borlaug, Siri Brorstad & Jungblut, Jens Patrick Wilhelm (2021). Barriers to recruitment to academic positions.
  • Reymert, Ingvild S (2020). How important are bibliometrics in academic recruitment processes?
  • Reymert, Ingvild S (2020). Tellekanter som sorteringsverktøy. Morgenbladet. ISSN 0805-3847.
  • Reymert, Ingvild S; Jungblut, Jens & Borlaug, Siri Brorstad (2019). National or global standards? A cross-national study on assessment criteria in academic recruitment processes in Europe.
  • Reymert, Ingvild S (2019). Is the Metrics Tide Exaggerated? .
  • Reymert, Ingvild S (2019). Is the Metrics Tide Exaggerated? .
  • Reymert, Ingvild S; Tveit, Mari Sundli; Bakke, Anne Helene & Strisland, Jonas (2018). Hvor blir det av kvinnene? . [Internett]. Studentsnakk / Podcast Norsk studentorganiasjon.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Ensidig rekruttering skyver ut uortodokse forskere. Forskerforum.no.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Fagskoler.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Hvor blir det av postdoktorene?
  • Reymert, Ingvild S (2018). Quality in recruitment processes.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Quality in recruitment processes.
  • Reymert, Ingvild S (2018). Quality in recruitment processes.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Arbeidsgiverundersøkelser.
  • Reymert, Ingvild S & Aamodt, Per O (2017). Graduate’s and employer survey.
  • Reymert, Ingvild S & Thune, Taran Mari (2017). Jack of all trades.
  • Reymert, Ingvild S & Kyvik, Svein (2017). Research collaboration in groups and networks. Differences across academic fields.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Modeller for fagopplæring for voksne innvandrere.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger.
  • Reymert, Ingvild S (2017). Akademisk frihet i instituttsektoren.
  • Reymert, Ingvild (2017). Kandidater og arbeidsgivere om arbeidslivsrelevans.
  • Reymert, Ingvild (2016). Hva er studiekvalitet? Ledelse og Teknikk. s. 22–23.
  • Reymert, Ingvild (2016). Hvordan ser arbeidslivet på kandidater fra UiO?
  • Reymert, Ingvild (2016). Utdanner vi den kompetansen Norge trenger?
  • Reymert, Ingvild (2016). Overgang til arbeidslivet.
  • Reymert, Ingvild (2016). Kvalitet – hva er det? Og hva vet vi?
  • Reymert, Ingvild (2016). Kvalitet – hva er det? Og hva vet vi?
  • Reymert, Ingvild; Hjellbrekke, Johannes & Frølich, Nicoline (2016). Is the landscape changing? A study of the changes in the Norwegian higher education sector.
  • Hovdhaugen, Elisabeth & Reymert, Ingvild (2016). More focused on studying? Differences in time spent studying between students who work and students who do not.
  • Frølich, Nicoline; Trondal, Jarle; Caspersen, Joakim & Reymert, Ingvild (2015). Managing mergers - governing Institutional integration.
  • Hovdhaugen, Elisabeth & Reymert, Ingvild (2015). More focused on studying? Differences in time spent studying between students that work and students that do not.
  • Reymert , Ingvild Stakkevold (2011). Høyrepopulistiske partier uten dametekke. Samtiden. ISSN 0036-3928. 3.
  • Tellmann, Silje Maria; Ulvestad, Marte E. S.; Reymert, Ingvild S; Gunnes, Hebe & Larsen, Even Hellan (2019). Karriere og arbeidsvilkår i norsk akademia : Resultater fra en survey blant vitenskapelig ansatte. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU . ISSN 978-82-327-0375-3.
  • Frølich, Nicoline; Wendt, Kaja Kathrine; Reymert, Ingvild S; Tellmann, Silje Maria; Elken, Mari & Kyvik, Svein [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). Academic career structures in Europe : Perspectives from Norway, Denmark, Sweden, Finland, the Netherlands, Austria and the UK. Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU). ISSN 978-82-327-0318-0.
  • Støren, Liv Anne; Nesje, Kjersti; Salvanes, Kari Vea; Arnesen, Clara Åse & Reymert, Ingvild S (2018). Kompetanseutnyttelse blant mastere to–tre år etter eksamen : Resultater fra Spesialkandidatundersøkelsen 2017. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU . ISSN 978-82-327-0314-2.
  • Reymert, Ingvild; Nesje, Kjersti & Thune, Taran Mari (2017). Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger . Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0273-2.
  • Høst, Håkon & Reymert, Ingvild (2017). Modeller for fagopplæring for voksne innvandrere. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0259-6.
  • Elken, Mari; Frølich, Nicoline & Reymert, Ingvild (2016). Steering approaches in higher education: Comparing Norway, Sweden, Finland, the Netherlands and UK (England. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. ISSN 978-82-327-0228-2.
  • Reymert, Ingvild; Aamodt, Per O; Børing, Pål & Næss, Terje (2016). Hvordan ser arbeidslivet på kandidater fra Universitetet i Oslo? Resultater fra en undersøkelse i et utvalg virksomheter i 2016. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0231-2.
  • Støren, Liv Anne; Salvanes, Kari Vea; Reymert, Ingvild; Arnesen, Clara Åse & Wiers-Jenssen, Jannecke (2016). Kandidatundersøkelsen 2015: I hvor stor grad er nyutdannede mastere berørt av nedgangskonjunkturen? Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0196-4.
  • Stensaker, Bjørn; Vabø, Agnete & Reymert, Ingvild (2016). Organisasjonsstrukturen ved Universitetet i Stavanger – synspunkter fra de ansatte. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0181-0.
  • Stensaker, Bjørn; Vabø, Agnete & Reymert, Ingvild (2016). Evaluering av ordningen med fakultets- og instituttstyrer ved Universitetet i Stavanger. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0178-0.
  • Hovdhaugen, Elisabeth; Aamodt, Per O; Reymert, Ingvild & Stensaker, Bjørn (2016). Indikatorer på kvalitet i høyere utdanning. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. ISSN 978-82-327-0174-2.
  • Reymert, Ingvild; Hjellbrekke, Johannes; Aamodt, Per O & Frølich, Nicoline (2015). Skillelinjer i universitets- og høgskolesektoren: Et eksplorerende notat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. ISSN 978-82-327-0116-2.
  • Kyvik, Svein; Reymert, Ingvild; Vabø, Agnete & Alvsvåg, Aina (2015). Forskergrupper i universitets- og høgskolesektoren. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. ISSN 978-82-327-0096-7.
  • Waagene, Erica & Reymert , Ingvild Stakkevold (2015). Metodenotat: Dokumentasjon av data fra spørreskjemaundersøkelsen til fast vitenskapelig ansatte i U&H-sektoren våren 2013 – Revidert og utvidet utgave. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. ISSN 978-82-327-0076-9.
  • Aardal, Bernt; Berglund, Frode & Reymert, Ingvild S (2011). Valgundersøkelse 2009. Dokumentasjonsrapport. Statistisk sentralbyrå. ISSN 978-82-537-8157-0.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 8. apr. 2020 17:14 - Sist endret 18. mai 2020 13:21