Aktuelle saker

• Dag Harald Claes tildeles prosjekt gjennom den nye Akademiaavtalen 15. mars 2024 15:05

Claes leder et prosjekt som skal undersøke spenningsfeltet mellom energimarkeder og energipolitikk. Det er ett av ni prosjekter ved UiO som finansieres gjennom den nye Akademiaavtalen mellom UiO og Equinor.

• Ny Marie Curie-forsker på plass hos ISV 26. jan. 2024 09:23

Spanske Adrian del Rio har fått Marie Sklodowska-Curie-stipend for å forske på grupperinger innenfor autoritære regimer, som kan understøtte demokratiseringsprosesser.

• Bachelorstudenter kan nå få praksiserfaring 19. des. 2023 15:08

Etter første gjennomkjøring av nytt praksisemne ved ISV, er dommen klar: Studentene har opplevd stor mestring, og fått økt tro på og bedre kjennskap til egen kompetanse.

Arrangementer

• Seminar with Jale Tosun 4. apr. 2024 12:15

Morality in the Narrative Policy Framework: The Case of Climate Change

• CIR Conference on Comparative Politics 18. apr. 2024 12:00

To mark the end of the multi-year SAMEVAL project funded by the Research Council Norway, which has funded the Comparative Institutions and Regimes (CIR) seminar and workshop series at the Department of Political Science at the University of Oslo, we invite you to the 2024 CIR Conference on Comparative Politics.

The conference takes place at Professorboligen, by UiO’s Law Faculty in downtown Oslo. Each presenter is given 20-25 minutes, followed by 5 minutes for the discussant and a 10-15 minute Q&A session.

• CIR konferanse om komparativ politikk 18. apr. 2024 12:00

For å markere slutten på SAMEVAL-prosjektet, finansiert av Forskningsrådet som også har finansiert seminar- og workshopserien til Comparative Institutions and Regimes (CIR), inviterer vi til CIR konferansen om komparativ politikk.

Konferansen finner sted i Professorboligen ved UiOs juridiske fakultet i Oslo sentrum 18.-19. april. Hver presentatør er tildelt 25 minutter, etterfulgt av 5 minutter diskusjon samt 10-15 minutter til Q&A.