Publisert 13. jan. 2021 10:56

- Denne klimaprisen er en anerkjennelse av min og mine kollegaers forskning på de samfunnsvitenskapelige implikasjonene av klimaendringene, sier Karen O`Brien, professor ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi ved Universitetet i Oslo og verdenskjent klimaforsker.

Publisert 19. okt. 2020 16:37

Cathrine Holst har sammen med Johan Christensen skrevet bok om ekspertkunnskapens økte betydning for offentlig politikk. Før boka er ute, presenterte de innholdet på et webinar for offentlig ansatte, og opptaket er nå tilgjengelig.

Publisert 23. jan. 2020 15:45

Sadik Qaka har fått STK-prisen 2019 for sin masteroppgave i Human Geography. Prisen deles ut av Senter for tverrfaglig kjønnsforskning for beste masteroppgave med kjønnsperspektiv ved Universitetet i Oslo. Sadik fikk prisen for sin oppgave i Human Geography om maskulinitet og voldelig ekstremisme blant muslimske fremmedkrigere i Kosovo.