Karl Henrik Storhaug Reinås

Bilde av Karl Henrik Storhaug Reinås
English version of this page
Mobiltelefon +47 47640512
Rom 572
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

Jeg forsker på helsepedagogikk. Forskningsprosjektet mitt handler om pasient- og behandlerkommunikasjon og om opplæring i mestringsstrategier og helsekompetanse for pasienter med fibrosesykdommer og deres helsepersonell. Jeg har en etnografisk tilnærming i prosjektet og benytter meg av interaksjonsanalyse i bearbeiding av data. Fokuset vil være på å utvikle personsentrerte læringsforløp.

Andre faglige interesser

  • Institusjonelle samtaler
  • Profesjonelles læring
  • Motivasjonspsykologi
  • Rådgivning
  • Psykososial utvikling
  • Kvalitativ metode

Undervisning

Nåværende

Tidligere

Bakgrunn

Arbeid

  • 2023–d.d.: Stipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo (UiO)
  • 2022–2023: Høyskolelektor, Høyskolen Kristiania
  • 2019–2023: Læringsassistent, Institutt for pedagogikk, UiO
  • 2016, 2018 og 2022: Vitenskapelig assistent, Psykologisk insitutt, UiO
  • 2019–2020: Vitenskapelig assistent, Institutt for pedagogikk, UiO
  • 2018-2020: Studentrekrutterer, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO

Utdanning

Verv

I studietida hadde jeg en rekke verv. Jeg var blant annet leder av Studentutvalget ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, redaktør for Pedagogisk profil, medlem av Insituttstyret ved Institutt for pedagogikk, Innstillingsutvalget ved Institutt for pedagogikk og Ansettelsesutvalget ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet.

Samarbeid

Forskningsprosjektet mitt er en del av Livsvitenskapssatsingen på UiO, og inngår i den tverrfaglige forskningsgruppa (konvergensmiljøet) FibroPET. Prosjektet mitt er en del av arbeidspakke 4 som ivaretar pedagogikk.

I FibroPET samarbeider vi på tvers av fagfeltene nukleærmedisin, revmatologi, fysikk og pedagogikk, med mål om å skape en best mulig presisjonsmedisinsk behandling og diagnostisering for pasienter med fibrosesykdommer som ivaretar gode personsentrerte læringsforløp.

Emneord: Helsepedagogikk, Rådgivning, Profesjonslæring, Kvalitative metoder, Motivasjon, Psykososiale vansker, Kvalitativ metodologi, Pedagogikk, Arbeidslivslæring, Sosioemosjonell utvikling, Interaksjonsanalyse, Samtaler, Dialogisk læring
Publisert 8. apr. 2023 12:12 - Sist endret 26. mars 2024 15:26