De barnløse mennene. Hat, frihet og seksuell seleksjon

Stadig flere menn forblir barnløse livet ut, selv om de gjerne kunne ønske seg barn. Det samme gjelder ikke kvinner. Hvorfor? Og hva har det å si for samfunnet vårt?

I vår diskusjon om den økende andelen ufrivillig barnløse menn er vi innom by og bygd, utseende, incel-bevegelsen som har gitt opphav til massemordere og terrorister og Jordan Petersons heltestatus som anti-feminist. Vi gjør også et dypdykk og ser på hvordan barnløshet blant menn har utartet seg i tidligere tider. Til sist - hva har dette å si for vår evolusjon som art?

Hør siste episode av podcasten Politikk og Røvere her

Politikk og Røvere er en podcast om samfunnsvitenskap.

Det du alltid har hatt lyst til å vite om politikk og samfunn. Hopp av nyhetskarusellen og hør på en substansiell podkast der forskningen setter premisset. Politikk og Røvere ledes av Lars Erik Berntzen, Senter for ekstremismeforskning, UiO, og Jonas Bergan Dræge, Middle East Initiative and Evidence for Policy Design, Harvard Center for International Development, Harvard Kennedy School

Publisert 26. sep. 2018 09:50 - Sist endret 7. feb. 2019 13:18