Tidligere

Tid og sted: , Politihøgskolen (auditorium 2), Slemdalsveien 5

Vi har gleden av å invitere til lanseringsseminar for «Høyreekstremisme i Norge: Utviklingstrekk, konspirasjonsteorier og forebyggingsstrategier»

Tid og sted: , Vika kino

Sant og Usant AS, Fritt Ord, Oslo Dokumentarkino, Konsortiet for forskning på terrorisme og internasjonal kriminalitet og Senter for ekstremismeforskning (C-REX) inviterer til visning av dokumentarfilmen Exit med påfølgende samtale. Møt tidligere ekstremister fra venstre- og høyreorienterte og jihadistiske bevegelser fra Tyskland, Danmark og Frankrike i samtale etter filmen.

Tid og sted: , MS Sunnhordland, brygga i Arendal

Hvordan møte den nye høyreekstremismen? Den nordiske motstandsbevegelsen jobber for tiden iherdig med å bre seg utover det nordiske kartet. Hvor stor ytringsfrihet bør denne og lignende grupper ha?

Tid og sted: , Kulturhuset i Oslo, Youngs gate 6, 0181 Oslo

C-REX - Senter for ekstremismeforskning ved Universitetet i Oslo (UiO) og Den Norske Atlanterhavskomité inviterer til paneldebatt om ytre høyres fremmarsj i Europa og USA med professor Cas Mudde, Kathleen M. Blee og Michael Kimmel

Tid og sted: , Rom 114, Harriet Holters hus
Tid og sted: , Eilert Sundts hus, Auditorium 5

Robin Anderson Malmros og Yngve Carlsson snakker om svenske og norske handlingsplaner mot radikalisering og voldelig ekstremisme.