Tidligere

Tid og sted: , Johan P. Olsens rom, ARENA

Vil euroskeptiske partier bli dominerende i neste års valg til Europaparlamentet? Hvilke lærdommer kan trekkes fra valget i 2009? ARENA inviterer til lansering av boken Contesting Europe: Exploring Euroscepticism in Online Media Coverage av Pieter de Wilde, Asimina Michailidou og Hans-Jörg Trenz.

Tid og sted: , Universitetsplassen i Oslo sentrum

Klasse 9b fra Hakadal ungdomsskole vant årets finale i Europaeksperten, som ble arrangert på Forskningstorget 2013. De kunne dra tilbake med kr. 25.000 som bidrag i potten til klassetur til neste år.

Tid og sted: , Litteraturhuset (Amalie Skram)

Den økonomiske krisen har hatt dyptgripende sosiale og politiske effekter i Sør-Europa. Hvordan har krisen vært håndtert og kunne det vært gjort annerledes? Vil EU overleve krisen? Hvor unikt er det som skjer? Hvilke lærdommer kan trekkes fra andre økonomiske kriser?

Tid og sted: , Litteraturhuset i Oslo

Forskningsrådet arrangerer et konfrontasjonsmøte der John Erik Fossum utfordrer stortingsrepresentant Michael Tetzschner om hvorfor den norske Grunnloven i det hele tatt skal feires i 2014.

Tid og sted: , Litteraturhuset

Helene Sjursen deltar i debatt arrangert av Nytt Norsk Tidsskrift, Europabevegelsen og Nei til EU. Her vil hun diskutere sentrale spørsmål fra et ARENA-ledet prosjekt om den norske grunnloven i en europeisk kontekst.