Utskrift for studenter

Hvorfor kommer ikke utskriften din?

Ligger utskriften din i en kø?

  • Er du i læringssenteret i 2. easje i Eilert sundts hus benytter du skriveren "\\pullprint\ricoh"

  • Er du i 3 et. Eilert Sunds Hus så bruker du \\pushprint\svstud3rom350 eller \\pushprintsvstud3kurs

  • Er du i Harald Schjelderups hus benytter du skriveren "\\pullprint\ricoh"

Er du ikke koblet til en skriver?

På kontormaskiner og PC-stuer blir skrivere normalt montert opp automatisk. Likevel kan det av og til være behov for å montere skrivere manuelt. Informasjon om hvordan du gjør det finner du ut på UiOs side om utskrift på skriver uten kortleser fra Windows

Er noe annet galt?

Av og til virker ikke skriverne optimalt. Det kan være lite toner eller andre ting som gjør at utskriften ikke bli seende ut som den skal. Når dette skjer får du refundert kvoten hvis du leverer utskrifen til HelpDesken i Eilert Sundts hus. Hvis du befinner deg i Harald Schjelderups hus, ta kontakt med IT-tjenesten ved Psykologisk institutt. Dette må skje senest dagen etter. Det er ikke mulig å få refusjon hvis ikke originaldokumentet blir levert inn.

Har du ikke utskriftskvote?

Under UiO sine sentrale sider for utskriftsinformasjon finner du veiledning om kopiavgift og utskriftsbetaling ved UiO.  UiO har tosidig trykk som standard.

Tips

  • Ikke trykk på knapper du ikke vet hva gjør. Spør heller om hjelp.
  • Hvis du skal legge nye ark i skriveren er det lurt å "lufte" arkene ved å vifte på bunken med ark. Da hinrer du at arkene hanger sammen og setter seg fast i skriveren.
  • Ikke legg i for mye, dvs. over streken, for da virker ikke printeren.
  • Husk å lukke skuffen godt igjen.
  • Hjelp oss å holde orden rundt skriveren.
  • Pass på at du kun får med deg din egen utskrift.
  • Ta med deg forsidearket ditt på HP printerne.
  • Hvis det er en IT-person på stedet, be denne hjelpe deg når du trenger hjelp med skriveren.
Publisert 1. okt. 2010 15:02 - Sist endret 29. aug. 2017 08:11