Aktuelle saker

Publisert 23. feb. 2024 07:30

Studiebarometeret er nylig lansert, og studenter på masterprogrammet i teknologi, innovasjon og kunnskap er de mest fornøyde i kategorien «overordnet tilfredshet med studieprogrammet» blant samfunnsfag og juridiske fag ved UiO.

Publisert 27. sep. 2023 16:04

At bærekraftig mat og helse er tema som interesserer mange, er det ingen tvil om. Publikum strømmet til Domus Biblotheca da Universitetet i Oslo og Norge miljø- og biovitenskapelige universitet inviterte til arrangementet «Kan maten vi spiser endre verden?»

Publisert 1. sep. 2023 10:25

Knut Jørgen Vie fra TIK har overtatt et spennende EILIN-prosjekt om SV-studenters forhold til Chat-GPT, der de blant annet vil arrangere en konkurranse, for å se om studentene klarer å vippe ChatGPT'en av pinnen. De planlegger også å utvikle en utdanningsmodul for ansatte om temaet, så her er det bare å følge med.

Publisert 2. juni 2023 11:27

Kristin Asdal har skrevet et essay om verdensarv, eventyr og naturens verdi i Vinduet.

Publisert 27. apr. 2023 11:00

EILINs såkornmidler for 2023 er tildel: 450 000 kr er fordelt på tre prosjekter, som alle bidrar til nyskapende utdanning. Stikkordene for denne tildelingen er kunstig intelligens og samfunnsvitenskapelig datavitenskap.

Publisert 25. apr. 2023 19:37

På Verdensarvforum 2023 holder Kristin Asdal 3. mai foredraget "Å arve verden. Om å forvalte verdier, spore verditråder og ulike måter å se verdier på".