Forskningsprosjekter
- A
- B
- Babylab: Hvordan forstår babyer og barn verden?
- BabyLing - Hvordan lærer barn språk?
- Behandling av traumatiserte barn og unge, TF-CBT: 2008 - 2025
- Biologiske prediktorer for hukommelse
- BRAINIAC: Hva medvirker til handlingskontroll?
- BRAINMINT: Hjernefunksjon og mental helse i livets overgangsfaser
- BUP-ansattes erfaringer med barn og unge som utøver vold og overgrep
- D
- E
- F
- H
- Helseeffekter av Sosialt Mediebruk blant Ungdom
- Helsesøkende atferd i lhbt+ befolkningen: En kunnskapsoppsummering av behov, erfaringer og barrierer i møte med helsetjenesten
- Hjerneliv: Et nytt fundament for kognitiv nevrovitenskap gjennom livsløpet
- Hjerneprosesser for belønning og beslutninger: stress og medikamenteffekter
- Hjernetrening for barn og unge med ervervet hjerneskade
- Hjernetrening for ungdom med ADHD
- Holdninger til vind- og kjernekraft i Norge: kausale holdningsnettverk, holdningsambivalens og politiske og kulturelle skillelinjer
- Hverdagsglede for alle
- Hverdagsgledeappen
- HypNoPain-studien: Hypnose og vagusnervestimulering før smertetest
- K
- Kama muta: en sosial-relasjonell emosjon
- Kartlegging av utviklingsmessige og genetiske kjennetegn til sårbarhet og resiliens i ungdomshjernen
- Kjønnsbalanse og mangfold ved Psykologisk institutt
- Kognisjon og psykisk helse hos barn med Downs syndrom med glutensensitivitet
- Kognitiv nevrogenetikk i normal aldring
- Konsekvenser av sosial distanse under Covid-19 restriksjonene for ungdommer
- Kroppsfunksjonalitet og psykologiske seneffekter hos overlevende etter øre-, nese-, halskreft