Samarbeid med Oxford Mindfulness Center

Har du lyst på et opphold ved Universitetet i Oxford og samtidig lære mer om mindfulness?

Universitetet i Oxford

Psykologisk institutt (PSI) har nylig inngått en fireårig avtale med Oxford Mindfulness Centre (OMC) ved University of Oxford, et internasjonalt ledende Centre of Excellence innen forskning på affektive lidelser, suicidalitet og mindfulness-baserte tilnærminger til behandling av disse lidelsene.

Stipendiater og profesjonsstudenter

Avtalen er basert på instituttets forsker Bergljot Gjelsviks mangeårige samarbeid med senteret, og innebærer at studenter ved profesjonsstudiet eller stipendiater ved PSI kan utveksle til OMC i to måneder av gangen.

I Oxford vil du kunne diskutere doktorgradsprosjektet eller hovedoppgaveideen din med lokale forskere, få veiledning og selv delta i grupper med mindfulness-basert kognitiv terapi.

For profesjonsstudenter vil oppholdet bli godkjent som del av studiet, og det er mulig å søke om stipendmidler til dekking av utgifter.

• Det tilbys tre plasser årlig, med oppstart oktober 2014

• Søknadsfristen for høstsemesteret er 21. mai

Alle interesserte ønskes hjertelig velkommen til informasjonsmøte 28. april, hvor Bergljot Gjelsvik, som er postdokter ved Psykologisk institutt og OMC, lokal koordinator ved PSI Anne-Kari Torgalsbøen og Tanya Smith fra OMC, vil orientere om utvekslingsavtalen.

Ved spørsmål ta gjerne kontakt med a.k.torgalsboen@psykologi.uio.no eller bergljot.gjelsvik@psych.ox.ac.uk

Publisert 7. apr. 2014 16:52 - Sist endret 7. apr. 2014 16:54