Eilert Sundt-forelesningen 2012: Bruno Latour

Professor Bruno Latour holder årets Eilert Sundt-forelesning 1. november 2012. Forelesningen er åpen for alle interesserte.

Tittel på forelesningen:  Terrians against humans at the time of the anthropocene.

Les om tema for forelesningen i forskningsaktuelt

Vær ute i god tid, dørene stenger når det er fullt.

Forelesningen vil bli vist på storskjerm i U1 og streamet på nettet.

Om Latour:

Bruno Latour er i dag professor i antropologi ved Sciences Po Paris. Fra 1982 to 2006 var han professor ved Centre de sociologie de l'Innovation ved Ecole nationale supérieure des mines i Paris. Han har også vært gjesteprofessor ved London School of Economics og ved Harvard University.

Latour var på 1980- og 1990-tallet en sentral skikkelse i utviklingen av aktør-nettverk-teori. Mange ser på teorien som et virksomt teoretisk paradigme som er i bruk på tvers av samfunnsvitenskapene. På UiO har Latours disiplin teknologi- og vitenskapsstudier sitt hjem på Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK), ved SV-fakultetet.

Publisert 8. okt. 2012 12:50 - Sist endret 8. mars 2024 17:00