Andre

Tid og sted: , Aud. 2, Eilert Sundts hus

Public lecture with Professor Rogers Brubaker

Tid og sted: , aud. 3, Eilert Sundts hus

The Department of Sociology and Human Geography's research and seminar group for social movement studies SMOKE (Sosial mobilisering og klimaendring) invites anyone interested in climate change and social movements to a public seminar with Håkan Thörn, professor in Sociology at the University of Gothenburg.

Anyone is welcome to join and there is no need for pre-registration.

Tid og sted: , Online

cCHANGE and Prof. Karen O’Brien are excited to invite you to a powerful conversation with Paul Hawken, Eva Saldaña Buenache, and Laura Zanotti on the topic of O’Brien’s new book, You Matter More Than You Think: Quantum Social Change for a Thriving World.

Tid og sted: , Professorboligen, Karl Johans gate 47, Oslo

ISS inviterer på ny til vinterseminar i Oslo og håper å samle samfunnsgeografer fra hele landet til faglige diskusjoner og sosialt samvær.

Tid og sted: , Arendal, MS Sunnhordaland

Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi og UiO:Energi organiserer en paneldebatt om byutvikling under Arendalsuka.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, A-blokka: Auditorium 2. Moltke Moes vei 31, Oslo

Visning av den prisbelønte dokumentarfilmen COMPLICIT med påfølgende 'Q&A' med regissør Heather White.

Tid og sted: , Aud. 3, Eilert Sundts Hus

Fagforbundet inviterer til trepartseminar for studenter ved SV-fakultetet. Vil du vite hva fagforbundene og NHO anser som det norske arbeidslivets fremtidige utfordringer og hva de jobber med for å bevare den norske arbeidslivs- og velferdsmodellen?

Tid og sted: , Kulturhuset, Oslo

De har blitt kalt eliteskoler, og de har sluset mange inn i samfunnets toppstillinger. Hvordan opplever elevene skolehverdagen? Hvorfor interesserer forskere seg for disse to skolene?

Tid og sted: , Foajeen i Harriet Holters hus

Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi skal gi bort en tusen bøker, utgåtte kompendier, tidsskrifter, oppslagsverk osv.

Vi har samlet mange titler innenfor sosiologi, samfunnsgeografi, sosialantropologi, filosofi, diverse samfunnsvitenskap, skjønnlitteratur og referanseverk.

Tid og sted: , Aud. 1, Georg Sverdrups hus

Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi inviterer deg som fullfører din bachelorgrad til seremoni fredag 8. juni 2018!

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, A-blokka: Auditorium 6

Styret, staben og alle studenter ved ISS inviteres til prøveforelesningene som skal holdes av de innstilte kandidatene i forbindelse med tilsetting i stilling som 1. amanuensis i sosiologi. Prøveforelesningene er åpne for alle.

Tid og sted: , Aud.6, Eilert Sundt Hus

Krigen mot narkotika skal avvikles. Hva skjer nå? Professor Willy Pedersen i samtale med Trond Henriksen og Sturla Haugsgjerd.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, A-blokka: Auditorium 4

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, A-blokka: Auditorium 5

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, A-blokka: Auditorium 6

Tid og sted: , Auditorium 6, Eilert Sundts Hus

Styret, staben og alle studenter ved ISS inviteres til prøveforelesningene som skal holdes av de innstilte kandidatene i forbindelse med tilsetting i stilling som 1. amanuensis I samfunnsgeografi. Prøveforelesningene er åpne for alle.

Tid og sted: , Auditorium 5, Eilert Sundts Hus

Tid og sted: , Aud 6, Eilert Sundts hus

Tid og sted: , Aud.1, Eilert Sundts Hus, Blindern

Hvordan ser fremtiden for samfunnsvitenskapen ut? Og hvordan kan samfunnsvitenskapen brukes for å forstå markedsøkonomiske kriser? Den verdensledende sosialteoretikeren, kritiske psykologen og psykoanalytikeren Ian Parker gjester Instituttet for å diskutere kriser i kapitalismen og samfunnsvitenskapen.

Tid og sted: , Litteraturhuset, Nedjma

Samfunnsdebatten forandrer karakter. Velgerne er i bevegelse og viktige samfunnsinstitusjoner er i endring. Betyr det at demokratiet også er i ferd med å omformes? UIO, ISF og FAFO inviterer til spennende debatt og innlegg på Litteraturhuset.

Tid og sted: , Universitetsplassen, Karl Johans gt 47.

Klimaendringene påvirker oss mennesker på mange ulike måter. I Norge snakker vi ofte om hva som vil skje andre steder, langt borte, og i fremtiden. Likevel blir vi stadig minnet på at klimaendringer påvirker oss her og nå. Kanskje mer enn vi aner?

Tid og sted: , Hvelvet på Sentralen

Er Oslo «delt» eller ikke? Hva slags sosiale ulikheter kommer i kjølvannet av omfattende nasjonal og internasjonal innvandring? Boka Oslo - ulikhetenes by tilbyr en bred tilnærming til spørsmål om sosial ulikhet i Oslo. Velkommen til lanseringsfest!

Tid og sted: , Universitetsplassen

Utforsk hva det vil si å være norsk i dag, og lær mer om usynlige grenser på arbeidsplassen.